French Language

Discuss and learn French: French vocabulary, French grammar, French culture etc.

French Vocab Games app for iPhone/iPad French-English dictionary French grammar French vocab/phrases

For the latest updates, follow @FrenchUpdates on Twitter!

Joseph K.'s Discussions (30)

Discussions Started (30) Replies Latest Activity

Sentence 3

Je lis beaucoup, surtout des romans. Mais je lis parfois des magazines quand je suis chex le coiffeur. Normalement je lis l'apres-midi quan…

Started by Joseph K. in French Grammar

5 Jan 20, 2010
Reply by Neil Coffey

Sentence 2

Sentence 2   Ils partent le soir pour arriver a la montagne le matin prochain. Ils suivent un sentier balise mais ils aussi se servent d'un…

Started by Joseph K. in French Grammar

1 Jan 20, 2010
Reply by Marc Vonhalmen

Review this sentence for me thanx

Sentence 1   Elle part le matin. elle suit la carte et se sert d'une boussole. Elle mange des dattes et des chocolats parce qu'elle n'a pas…

Started by Joseph K. in French Grammar

4 Jan 21, 2010
Reply by Neil Coffey

avoir besoin de, avoir besoin des...?

1. Mon chien a peur des chats 2. J'ai besoin d'oeufs If sentence 1 is correct then shouldn't sentence 2 be..."J'ai besoin des oeufs"? Wha…

Started by Joseph K. in French Grammar

5 Aug 8, 2019
Reply by George Hunt

au, en, dans le, dans un

Which expression should I use? Il y a plus de plats [au, en, dans le, dans un] fast-food que [au, en, dans le, dans un] restaurant. La qua…

Started by Joseph K. in French Grammar

1 Dec 18, 2009
Reply by hmoun

fevrier and the article

Fevrier est plus court que mars. Should that be Le fevrier est plus court que le mars? It seems that in all comparisons of this sort the…

Started by Joseph K. in French Grammar

1 Dec 18, 2009
Reply by Marc Vonhalmen

negative singular?

1) Les vegetariens ne mangent pas d'oeuf, non? 2)Les vegetariens ne mangent pas d'oeufs, non? which one is correct?

Started by Joseph K. in French Grammar

6 Dec 18, 2009
Reply by Frank

The passport issued by Singapore

J'ai un passeport diplomatique delivre par Singapore. Is this ok?

Started by Joseph K. in French Grammar

1 Dec 15, 2009
Reply by Frank

Another sentence ^^;;

Cette belle fille aime ce garcon viril. Ils sont dans cette chambre mysterieuse parlant pendant qu'ils mangent l'aliment qu'elle a fait. Ec…

Started by Joseph K. in French Grammar

1 Dec 15, 2009
Reply by hmoun

Please comment on the grammar

Anna aime Jules. Elle aime son doux sein, son sens des responsabilites, sa force de caractere, son amour pour elle... What I meant to say…

Started by Joseph K. in French Grammar

1 Dec 15, 2009
Reply by hmoun

RSS

Follow BitterCoffey on Twitter

© 2024   Created by Neil Coffey.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service