French Language

Discuss and learn French: French vocabulary, French grammar, French culture etc.

French Vocab Games app for iPhone/iPad French-English dictionary French grammar French vocab/phrases

For the latest updates, follow @FrenchUpdates on Twitter!

Zut! Can't find my verb book...I am sure I have made mistakes here.......letter to prof

Chere Lorrie, Je sera dans ton cours de Phonetiques. Je viens de recevoir le livre et les disques, mais combien de disques faudra avoir? Il y en a seulement chapitre 3, un, chapitre 4, 2, chapitre 5, 1, chapitre 6, 1, chapitre 7, 2. Pouvries tu me dire si je manque de disques? Merci. Pamela
(le dresseur ancien de cheval.......est-ce que tu me souviens? Col Carde clinique)

Views: 190

Reply to This

Replies to This Discussion

Chère Lorrie,

Je serai à ton cours de phonétique (sounds weird --> better: Je suivrai ton cours de phonétique). Je viens de recevoir le livre et les disques, mais combien de disques faudra-t-il ? (or, better: mais de combien de disques vais-je avoir besoin ? OR mais combien de disques utiliserons-nous ? OR mais combien de disques suis-je censée avoir reçus ?). Il y en a seulement un pour le chapitre 3, deux pour le chapitre 4, un pour le chapitre 5, un pour le chapitre 6 et deux pour le chapitre 7 (OR: not really better, but shorter: Il y en a seulement un pour le chapitre 3, deux pour le 4, un pour le 5, un pour le 6 et deux pour le 7). Pourrais-tu me dire s'il me manque des disques ? (OR, same meaning, but less redundant: Pourrais-tu me dire s'il m'en manque ?). Merci.

Pamela

(l'ancienne dresseuse de chevaux... est-ce que tu te souviens de moi ? La clinique Col Carde)

I first corrected the sentences in the way you wrote them, and then wrote some of them so that they "sound better". I didn't really understand the last sentence (the one in brackets)... By "dresseuse", you're referring to yourself, aren't you?
Marc, Thank you so much! Yes I am referring to myself. Goodness so many mistakes. It's been so long since I was at school! I ordered my books as soon as possible to start studying! It's a daunting task to learn this language. Many thanks for your help. How can I repay you for your kindness? I mean you so much for everyone on this site, what's in it for you??
You're welcome :)
Well, here is something you can do for me: I don't really get the meaning of your last sentence "what's in it for you" ;)
It means, what is your motivation? Why do you help other people so much? I mean this is rare! What do you get out of it, all the work you do. Pam
Marc let me explain further. Ususally people say, What's in it for me? meaning, what do I benefit personally from this? This is what one may consider before committing to do something. Pam
Oh, ok thanks for the explanation!
Well, it makes me practice a little bit of English too, even if I still make quite a lot of mistakes sometimes. I think I really love both of those languages, and translation is a good way of practicing them :)
Chère Pamela,

It faudrait que je m'en renseigne. à voir!

Passe un bon été !

Dr. H
Ok she didn't answer my question....yet! Guess I need to be patient.

RSS

Follow BitterCoffey on Twitter

© 2024   Created by Neil Coffey.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service