French Language

Discuss and learn French: French vocabulary, French grammar, French culture etc.

French Vocab Games app for iPhone/iPad French-English dictionary French grammar French vocab/phrases

For the latest updates, follow @FrenchUpdates on Twitter!

Joseph K.'s Discussions (30)

Discussions Started (30) Replies Latest Activity

Unfinished Sentences...?

My brother and I were trying to translate this passage...   "Globalization does not aim to conquer other nations but to conquer the market.…

Started by Joseph K. in French Grammar

2 Oct 31, 2010
Reply by Ed la mouette

substitutions...

- Vous lisez le journal dans le metro?   - Non, je n'y le lis pas       Is that a valid answer? I substituted 'le journal' with 'le' and 'd…

Started by Joseph K. in French Grammar

1 Apr 15, 2010
Reply by Neil Coffey

futur proche/simple

Plus tard, quand Max aura 18 ans, il va passer(passera?) le permis et ses parents lui vont acheter(acheterons) une voiture     Is it ok if…

Started by Joseph K. in French Grammar

2 Apr 15, 2010
Reply by Neil Coffey

l'on mette

La code de la route de la route impose que l'on mette une ceinture de securite     What is the 'le' in 'l'on mette' referring to?

Started by Joseph K. in French Grammar

2 Apr 15, 2010
Reply by Neil Coffey

leur ont attaque

Avant, les Martiens ne connaissaient pas les Terriens mais un jour les Terriens leur ont attaque     How is this sentence? Especially the u…

Started by Joseph K. in French Grammar

1 Apr 15, 2010
Reply by Neil Coffey

demenager a la cloche

Un jour M. Dupre a decide qu'il voulait vivre comme un roi. Donc il a escroque de l'argent et il a demenage a la cloche. Quand il est arriv…

Started by Joseph K. in French Grammar

1 Apr 9, 2010
Reply by Isabelle75Paris

restaurants? les restaurants?

Plus tard, je mangerai toujours dans restaurants de luxe.   Should there be 'les' before restaurants?

Started by Joseph K. in French Grammar

1 Apr 9, 2010
Reply by Isabelle75Paris

les taches menageres

Dans mon pays les taches menageres sont les taches des femmes. C'est comme ca dans ma famille aussi, donc quand je rentre je peut faire mes…

Started by Joseph K. in French Grammar

1 Apr 9, 2010
Reply by Isabelle75Paris

conducteur jeune

Je conduis assez vite parce que je suis encore inexperimente.     can i say this?

Started by Joseph K. in French Grammar

1 Jan 20, 2010
Reply by Frank

Sentence 4

J'ecris souvent parce que je dois preparer pour un examen. Donc j'ecris des essais normalement mais de temps en temps j'ecris des cartes po…

Started by Joseph K. in French Grammar

2 Jan 22, 2010
Reply by Frank

RSS

Follow BitterCoffey on Twitter

© 2024   Created by Neil Coffey.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service